Usługi

Pozycjonowanie strony internetowej – od czego zacząć?

 

  • Pozycjonowanie strony internetowej – od czego zacząć?

 

Stworzenie ładnej, przejrzystej strony internetowej, zawierającej ważne dla danej dziedziny informacje, nie sprawi, że zyskamy od razu duża liczbę odwiedzających. Nasza strona może się łatwo zgubić w natłoku innych podobnych witryn i blogów. Dlatego też tak ważne jest, aby wykorzystać wszelkie dostępne narzędzia poprawiające widoczność naszej strony w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony internetowej to działanie, którego nie jesteśmy w stanie uniknąć, jeśli chcemy, aby ktokolwiek odnalazł naszą stronę. O czym należy pamiętać przy pozycjonowaniu? O tym w dalszej części artykułu.

 

  • Strona internetowa – o czym pamiętać?

 

Strona, którą tworzymy powinna być dopracowana i wyglądać profesjonalnie. Grafika i teksty powinny przyciągać wzrok. Jest to pierwszy, oczywisty krok. Warto również na samym początku, jeszcze przed stworzeniem strony, określić grupę docelową. Przygotowanie witryny pod określonych użytkowników pomoże w zatrzymaniu ich na stronie.

Strona internetowa poruszająca wiele różnych tematów, być może przyciągnie więcej różnorodnych użytkowników, ale przez wielu można zostać uznana za zbyt ogólną i zmniejszy  zaufanie do witryny.

Kluczowa dla budowania więzi z użytkownikami jest regularność publikowanych treści. Jeśli zawsze w określone dni tygodnia, na stronie pojawiają się nowe materiały, użytkownicy będą częściej odwiedzać witrynę niż wtedy, gdy nie będzie konkretnego systemu publikowania kolejnych informacji.

 

  • Content marketing

 

Dodawanie wartościowego i merytorycznie poprawnego contentu na stronę internetową jest niezwykle ważne. Przede wszystkim dla użytkowników, którzy powinni zostać na stronie jak najdłużej i chcieć na nią wracać, a właśnie interesująca treść może ich przyciągnąć. Dodatkowo interesujące treści na twojej stronie mogą być przekazywane dalej i jednocześnie zwiększać zasięg strony.

 

  • Słowa kluczowe

 

Osoby posługujące się wyszukiwarką wpisują określone frazy (słowa kluczowe), związane z danym przedmiotem lub usługą, której potrzebują. Dlatego ważne jest, aby nasycić treści znajdujące się na stronie odpowiednią liczbą konkretnych słów kluczowych.

W przypadku słów kluczowych, więcej nie znaczy lepiej. Dobór odpowiednich fraz nie powinien być bardzo duży. Lepiej użyć mniejszej ilości trafnych słów, mocno związanych z tematem przewodnim strony niż dużej liczby popularnych fraz, które tylko pozornie łączą się z tematyką strony. Warto wykorzystać profesjonalne, branżowe słowa, które przyciągną klientów szukających konkretnej informacji.

Poszczególne strony w serwisie powinny być zoptymalizowane pod, nie więcej niż sześć różnych słów kluczowych. Należy również pamiętać, aby dane słowa kluczowe pojawiły się kilkukrotnie na danej stronie (nieodmienione oraz w kilku odmianach oraz w postaci synonimów). Jednak w tym przypadku również warto zachować umiar i nie tworzyć tekstów o niczym.

W przypadku słów kluczowych nie zaszkodzi szukać inspiracji u konkurencji. Warto sprawdzić, jakich fraz kluczowych używają konkurencyjne firmy do opisu swoich produktów lub usług. Jest to dobra wskazówka pokazująca, jakie frazy najczęściej mogą wpisywać użytkownicy.

Dobrze jest również znaleźć mniej popularne słowa kluczowe, które przyciągną konkretnych klientów. Powinniśmy jednak uważać, aby nie wybrać słów nieznanych czy bardzo mało popularnych. Przy wyborze słów kluczowych należy kierować się liczbą wyświetleń w wyszukiwarce Google i starać się zachować równowagę pomiędzy bardzo popularnymi słowami kluczowymi, a tymi nieco rzadziej wyszukiwanymi. Pomocna w tym będzie aplikacja Google Adwords.

 

  • Nagłówki

 

Dobra optymalizacja strony internetowej wymaga, aby w odpowiedni sposób uzupełnić tytuły poszczególnych artykułów, title oraz description podstrony. Poprawnie skonstruowany tytuł powinien zawierać nazwę danej firmy oraz słowa kluczowe (np. wykonywaną usługę, sprzedawany produkt). Natomiast Meta Description to krótki opis tego, co znajduje się na stronie. Jest on również widoczny w wyszukiwarce Google. Powinien on zawierać główne słowa kluczowe i zwrot do adresata. W opisie mogą się pojawić te same słowa kluczowe, co w tytule.

Dodatkowo, każde zdjęcie pojawiające się na portalu powinno być odpowiednio podpisane. Zawarcie słów kluczowych w nazwach obrazków pomoże w uzyskaniu wyższej pozycji w wyszukiwarce grafiki.

 

  • Unikalne treści

 

Strona internetowa powinna mieć unikalne treści i opisy produktów. Nie chodzi o to, żeby znajdowały się tam zupełnie nowe, nieznane informacje, ale aby tekst był skonstruowany w niepowtarzalny sposób. Nie powinno się powielać artykułów. Tak samo tytuły i podtytuły nie powinny być takie same. Na stronie mogę się znaleźć artykuły na ten sam temat, jednak powinny być napisane na różne sposoby.

Aby sprawdzić unikalność danego tekstu, możemy jego fragment wrzucić w wyszukiwarkę Google lub skorzystać z gotowego programu, który sprawdza unikalność całego tekstu.

 

Back To Top